Za promociju hrane 9,1 milion €

Članice EU su podnele Evropskoj Komisiji 28 programa za promociju njihovih prehrambenih proizvoda u svetu. Do sada je odobreno njih deset. Podnosioci su Kipar, Nemačka, Grčka, Italija, Holandija i Portugal.EU: Za promociju hrane 9,1 milion € Brisel - Članice EU su podnele Evropskoj Komisiji 28 programa za promociju njihovih prehrambenih proizvoda u svetu. Do sada je odobreno njih deset. Podnosioci su Kipar, Nemačka, Grčka, Italija, Holandija i Portugal.
Ovi programi su usmereni ka tržištima SAD, Kanade, Indije, Japana i Kine. Promovišu se vino, voće, meso, mlečni proizvodi, maslinovo ulje i organska proizvodnja. Za ove namene EU je izdvojila 9,1 milion €. Prehrambena industrija EU beleži izvozni suficit od 4,5 milijarde €. Da podsetimo, ukupan izvoz hrane u 2005. je iznosio 47.6 milijardi €.
U ovom sektoru su vodeći izvoznici proizvođači piva, vina i drugih alkoholnih proizvoda.
Usvojena šema predviđa sledeće mere prema trećim zemljama: aktivan PR, promocije, ispitivanja javnog mnjenja, naglašavanje prednosti hrane iz EU, posebno - kvalitet, higijena, zdravstvena bezbednost, nutritivna vrednost, brending, dobrobit životinja i zaštita životne sredine.
Đorđe Simović, Poljoprivreda.info