Imamo kvalitetnu hranu za svetsko tržište

Tema

Ministarka poljoprivrede i zaštite životne sredine Snežana Bogosavljević Bošković otvorila je danas u Beogradu Sajam etno hrane i pića poručivši da Srbija ima velike potencijale u proizvodnji tradicionalne hrane i da njen plasman na svetsko tržište najbolje govori o njenom kvalitetu.

Ona je rekla da je do sada oznakom geografskog porekla u Srbiji zaštićeno više od 30 prehrambenih proizvoda, i dodala da je brendiranje od ultimativnog značaja.

Bogosavljević Bošković je ukazala da je vrednost tradicionalnih proizvoda u Evropskoj uniji veća od 15 milijardi evra, što govori o ogromnom potencijalu tog tržišta i mogućnostima za izvoz srpske hrane.

Istakla je da država na sistematski način motiviše male proizvodjače tradicionalne hrane da unapredjuju svoju proizvodnju i budu što konkurentniji, i to će činiti i ubuduće.

Festival etno hrane i pića, koji je danas počeo na Beogradskom sajmu, trajaće do 29. novembra, a okuplja oko 350 domaćih i inostranih izlagača sa oko 1.500 različitih prehrambenih etno proizvoda.

Proizvodnja prehrambenih proizvoda na tradicionalan način je "srpsko zlato" i neophodno je pomoći domaćem malom proizvodjaču, rekao je juče državni sekretar u Ministarstvu poljoprivrede i zaštite životne sredine Željko Radošević, najavljujući smotru.

On je istakao da je zaštita geografskog porekla i brendiranje proizvoda veoma važan proces za izlazak ovih proizvoda na zahtevna medjunarodna tržišta. Cilj sajma je predstavljanje manjih poljoprivrednih i prehrambenih proizvodjača i njihovih proizvoda koje prave na tradicionalan način, kako bi se stvorili novi brendovi i pronašla nova tržišta.

Osnovna poslovna ideja vodilja Sajma etno hrane i pića sadržana je u radnom sloganu "Utemeljenje robne marke etno proizvoda", što u marketinšskom smislu znači "uvodjenje u svet brendova".

Na sajmu su predstavljeni domaći proizvodjači po regionima, samostalno izlaže Victoria ruts iz Bugarske, a predstavili su se i izlagači iz Rumunije, Grčke, Bosne i Hercegovine, Republike Srpske, Ruske Federacije i Italije. Manifestacija je, pre svega, namenjena distributerima, nabavljačima hotela i trgovinskih lanaca, vlasnicima restorana, trgovinskih radnji, šefovima kuhinja, profesionalnim gastronomima, kupcima iz inostranstva.

U okviru Sajma etno hrane i pića, tradicionalno će biti organizovan bogat stručan i prateći program, biće upriličena izložba rukotvorina a poslednjeg dana sajma i revija torti. U cilju prepoznavanja novih srpskih brendova, žiri sastavljen od eminentnih stručnjaka iz ove oblasti oceniće eksponate u 12 robnih grupa i 21 podgrupi i dodeliti diplome i priznanja.

Izvor: blic.rs